Elbukott az uniós pénzből épült kerékpáros kalandpark Hatvanban, most egy másikat építhetnek a helyére

A Hatvanban épített kerékpáros kalandpark az uniós pénzek helytelen elköltésének iskolapéldája Magyarországon. A városvezetés tavaly ősszel döntött úgy, hogy értelmetlen tovább működtetni a parkot. A beruházás 140 millió forintos uniós támogatásból valósult meg, amit 2015-ben adtak át, 2022 őszén pedig végleg bezárták a létesítmény kapuit. A városban még el sem takarították a maradványokat, de már tervezik az új szabadidőparkot a területen.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásAz atlatszo.hu arról írt, hogy a kerékpáros kalandparkot a fennállása alatt 55 ember használta, vagyis egy-egy kerékpáros 2,5 millió forintba került az uniós adófizetőknek. A pályabezárást nem verték nagydobra, mint a 2015-ös megnyitót.
A hatvanonline.hu 2015. június 28-án azt írta, hogy bohócokkal, mazsorettekkel és triálosokkal ünnepelték a kalandpark megnyitóját. Szabó Zsolt fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár pedig azt hangsúlyozta, hogy az ilyen fejlesztések a sportra ösztönzik az embereket…
A kerékpáros kalandpark nem messze Hatvan belvárosától található és nettó 140 millió forintból épült meg felette egy sétánnyal. A pálya egy komplex uniós projekt része volt, ami összesen nettó 884 millió forintba került, így a bruttó költségek az 1 milliárdot is meghaladták
– olvasható az atlatszo.hu oldalán.
Mint kiderült, a pálya egyes részei még a tapasztaltabb kerékpárosokra is veszélyt jelentettek, talán emiatt is kerülhették el a biciklisek. Az átadó évében például súlyosan megsérült egy kerékpáros. A létesítményt hivatalosan csak saját felelősségre, előzetes regisztráció után lehetett használni, a 18 év alattiaknak pedig szülői beleegyezésre volt szükségük.
Az önkormányzat honlapján található jegyzőkönyvben olvasható, hogy 2022. október 27-én döntöttek úgy, hogy elbontják a pályát, és a területet szabadidős célra fogják hasznosítani.
Érdemes tudni, hogy a Horváth Richárd által bontásra ítélt attrakció még az előző polgármester idején épült, ám a 2014-ben hatalomra került Horváth a fejébe vette, hogy miután elbontja a régi objektumot, rögtön építene egy újat, amire negyedannyi pénz is elég lenne, mint az elődjére. Ezt viszont – EU-s források híján – már a hazai adófizetőknek kellene finanszírozni.
Négy év alatt egy kerékpáros
A közérdekű adatigénylés lehetőségét kihasználva az atlatszo.hu kikérte az önkormányzattól, hogy a pálya hány látogatót fogadott a fennállása alatt és kiderült, hogy összesen a 55-en látogattak el a helyszínre. 2018-2022 között pedig mindösszesen egyetlen ember használta. Ez a vakmerő bringás 2019. júniusa és 2020. júniusa között tévedt a parkba.
Az RTL stábja négy éve arról számolt be, hogy 2018-ban senki sem ment a parkba:
Uniós beruházás - élt hét évet
Az átlátszó.hu videójában a mai szomorú valóságot láthatják.
Fotó: RTL riportból vágókép