Gázüzemű midibuszok álltak forgalomba Miskolcon

Az új járművek már kedden forgalomba álltak, elsősorban az 5-ös, a 9-es, a 11-es, a 15-ös, a 28-as és a 68-as vonalakon járnak majd. Bár ezek a kocsik olyan területekre is el tudnak jutni, melyeket a jelenlegi csuklós és szóló járművekkel csak nehezen tudnak megközelíteni, jelenleg a gazdaságosság a szempont, így olyan vonalakon és olyan időközökben fognak járni, ahol kevés a felszálló utas.
Ünnepélyes keretek között adták át hétfőn a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) hat vadonatúj, Iveco Feniksbus FBI típusú minibuszait a közlekedési cég telephelyén. Az átadón elhangzott, a sűrített földgázüzemű járművek múlt héten érkeztek a városba, miután egy évvel ezelőtt bejelentették a mintegy 310 millió forintos beruházást amit egy lízingkonstrukció keretében valósítottak meg
Demeter Péter, az MVK vezérigazgatója úgy fogalmazott, a buszok olyan területekre is el tudnak jutni, melyeket a jelenlegi csuklós és szóló járművekkel csak nehezen tudnak megközelíteni. Egyelőre azonban olyan útvonalakon közlekedik, ahol jellemzően kevés a felszálló utas.
- A midibuszok környezetterhelése alacsony, és üzemanyagfogyasztása "messze kedvezőbb", mint a szóló típusú CNG-busz gáz költsége, vagy mint egy szóló dízel autóbusz üzemanyagköltsége. Így az MVK gazdaságosabban tudja üzemeltetni az érintett vonalakat – jelentette ki Demeter Péter. Hozzátette még: folyamatosan figyelni, elemezni fogják az érintett vonalak utasszámadatait, és ha azok indokolni fogják - például amikor egy hétvégén nagyobb turistaforgalom alakul ki -, akkor nagyobb befogadóképességű autóbuszt biztosítanak majd az érintett vonalon.
A cégvezető hozzátette, a midibuszokkal az 5-ös, a 9-es, a 11-es, a 15-ös, a 28-as és a 68-as vonalakon lehet majd találkozni.
Miskolcra 2016-ban 75 hasonló gázüzemű busz érkezett. A közlekedési vállalat vezérigazgatója azt mondta: jelenleg az MVK rendelkezik az ország legnagyobb gázüzemű flottájával és technológiájával.
A közel negyven fő befogadására alkalmas Iveco midibuszok klimatizáltak, és utastájékoztató eszközökkel, utasszámlálóval, valamint biztonsági kamerarendszerrel látták el őket. Hatótávolságuk eléri a 350 kilométert, és teljesítik az EURO6-os környezetvédelmi normákat.
Molnár Tamás, az ECO-tech visiON Kft. ügyvezető igazgatója - az Iveco polgári haszongépjárműveinek hazai képviselője – kifejtette, hogy az Iveco több mint harminc éve fejleszt gázüzemű járműveket, ez a midibusz pedig egyedülálló módon ötvözi a színvonalas kényelmet, dizájnt és a teljesítményt. Annak érdekében, hogy maradéktalanul megfeleljenek ügyfeleik magas igényeinek, a midibusz még gazdaságosabbá vált, miközben vezetője és utasai számára egyaránt teljeskörű és újszerű utazási élményt kínál.
Veres Pál, Miskolc polgármestere arról beszélt, hogy Miskolc számára fontos, hogy a közlekedési cége folyamatosan fiatalítja és zöldíti a járműállományát.
- Ez egy minőségi lépés a város közlekedése szempontjából, a járműkorszerűsítési folyamatot folytatni szeretnénk - mondta.
Az MVK-nak hétfőig 148 darab saját tulajdonú autóbusza volt, ebből tíz elektromos, 75 CNG meghajtású és 58 dízeles jármű, ehhez jön még hozzá a 6 midibusz. Ezen felül a közlekedési cég jelenleg 13 dízeles buszt is bérel Budapestről és Veszprémből, mivel a CNG ára az utóbbi időszakban korábban a tizenötszörösére nőtt. Ezek a kocsik addig lesznek forgalomban, amíg a sűrített gáz ára nem normalizálódik.
Fotó: MVK Zrt.