A két vállalat közlése szerint a problémát egy áramellátási hiba okozta. A Vodafone Magyarország úgy döntött, hogy kompenzálja ügyfeleit, ennek részleit az Economxszel tudatta: 

1000 forintot írnak jóvá mindenkinek a szolgáltatáskimaradás miatt. Ezt a pénzt a januári havidíjból kapják vissza az ügyfelek, ezt a következő számlán láthatják majd.

Sajtóosztályuk szerint a Magyar Telekom Cloud & DataCenterben (Dataplex) bekövetkezett váratlan áramkimaradás miatt a bérelt infrastruktúrán nyújtott szolgáltatási területeken a helyreállítási idő közel 24 órára nyúlt.

A Magyar Telekomnál korábban azt közölték, hogy villamosenergia-ellátási probléma miatt akadozott a szolgáltatás.

A központi funkciókat ellátó hálózati berendezések redundáns, szünetmentes rendszerrel és generátorral védett rendszerében keletkezett komplex probléma

- írták.

Az azonban rejtély, hogy ha van több egymástól független forrású áramellátásuk (ezt hívják redundanciának) és generátoruk is, akkor miért nem tudták elkerülni az üzemszünetet.