2024.04.18., csütörtök - Andrea, Ilma
Eger: 5o - 7o
Az ország 19 megyéjében

Kihagyhatják az iskolaigazgatók véleményét a bérrendezésnél

frisshirek.hu | 2024. január 15. - 10:00
Kihagyhatják az iskolaigazgatók véleményét a bérrendezésnél

A Klebelsberg Központ egyelőre a részletszabályokra vár.

A korábbi hírekkel szemben mégsem biztos, hogy lesz érdemi beleszólásuk az iskolaigazgatóknak abba, az általuk vezetett intézményekben dolgozó pedagógusok milyen arányban részesülhetnek a kormány által januárra megígért 32,2 százalékos bértömeg-emelésből – írja a Népszava.

Legutóbb a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke, Totyik Tamás beszélt arról a Belügyminisztériumban lezajlott sztrájkbizottsági egyeztetést követően, hogy a tankerületi központok mellett az intézményvezetőknek is lesz szerepük a bérek pontos megállapításában.

Csakhogy egy fővárosi iskola igazgatója a Népszavának azt mondta,

nemrég azt a tájékoztatást kapták, hogy a tanárok új munkaszerződéseit központilag dolgozzák ki, az igazgatóknak pedig annyi lesz a feladatuk, hogy átvegyék a kész dokumentumokat és odaadják a pedagógusoknak január 22-ig.

A lap ezután arról érdeklődött a Klebelsberg Központnál: ha volt olyan elképzelés, hogy az iskolaigazgatókat bevonva állapítják meg az egyes pedagógusokra vonatkozó új béreket, ez miért nem így történt, illetve hogyan számolják ki, hogy az egyes pedagógusok mekkora emelést kapnak.

A Klebelsberg Központ annyit válaszolt, hogy az új életpályamodell-törvényhez kapcsolódó részletszabályok kidolgozása egyelőre folyamatban van. Erre amúgy azért van szükség, mert a 32,2 százalékos emelés nem egységes minden pedagógusnak, hanem a bértömegre vonatkozik.

Szombaton tanárok, diákok és civil szervezetek tüntettek Pintér Sándor kartonszobrával, mert szerintük a kormány „szórakozik” a pedagógusok béremelésével. Rétvári Bence államtitkár úgy értékelt, hogy nem is a béremelésért tüntettek, hanem ez politikai akció volt.

Az államtitkárra reagált a szervező Egységes Diákfront, és közölte: "ez a béremelés valójában egy gumicsont, melynek célja elterelni a figyelmet a magyar közoktatás országszerte megjelenő problémáiról és általános helyzetéről, nem pedig valódi szándék a bérének rendezésére”.

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd